Twitter lanceert advertentieplatform

Twitter lanceert vandaag advertentie platform

Twitter lanceert vandaag het langverwachte advertentie platform op zijn site. Op dit moment zullen de advertentie in de vorm van “Promoted Tweets”  in de zoekresultaten van 10% van de twitteraars verschijnen. Het is de eerste poging om de microbloggingdienst om te zetten in een winstgevend bedrijf.


Er zijn momenteel een 10 adverteerders aangetrokken waaronder Starbucks, Virgin America, Bravo en Best Buy. Adverteerders wachten al een geruime tijd op de advertentiemodel van Twitter.

Op dit moment wordt 1 “promoted tweets” boven aan de zoekresultaten getoond met een kleine note dat het een promoted tweet betreft. Mocht een promoted tweet niet goed presteren dan wordt deze verwijderd uit de zoekresultaten. Net als normale tweets zullen promoted tweets uit maximaal 140 karakters bestaan. Advertenties zullen in eerste instantie op CPM basis aangeboden worden en worden ook via derde partijen applicaties verspreid zoals via Tweetdeck, Twitterberry of Tweetie.

Vond je dit artikel interessant of heeft het je geholpen? Deel het dan met je vrienden via onderstaande social media.
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.