E-mail minder populair, communicatie via communities groeit.

Steeds meer wordt er meer gecommuniceerd via community’s, weblogs en netwerksites dan via email. Volgens een online onderzoek dat marketingbureau Nielsen uitvoerde in negen landen blijkt online netwerken vierde te zijn in de ranglijst met populairste tijdsbestedingen op internet en e-mail neemt hier de vijfde plek in.

Communiceren via korte berichtjes op sociale netwerksites lijkt het versturen van email wat te gaan verdringen. Op zich is dit niet een nieuwe trend en is er al jaren een verschuiving waar te nemen van communicatie via e-mail  naar chat programma’s als MSN.

Sociale netwerken worden steeds belangrijker. Toch maken nog maar weinig merken actief gebruik van sociale media. Slechts 10% van de grootste adverteerders van Nederland is aanwezig op Hyves, Facebook, Twitter LinkedIn, Youtube of Flickr. En ook bedrijfsblogs worden nog niet algemeen gebruikt door Nederlandse merken. Het merendeel van de merken die wel aanwezig zijn blijken echter niet actief dit medium te gebruiken en posten niet of nauwelijks content op sociale mediapagina’s en hebben veelal zeer weinig leden.

Ondanks de lage inzet van sociale media zijn Nederlandse ervaringsdeskundigen positief over de effecten volgens een rapport, gepresenteerd tijdens het recente social media congres.

Sociale Media Monitor

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.